tirsdag den 25. august 2009

Genveks anlæg sparer penge for dig


Et genveks anlæg kan spare penge på din varmeregning.

Et genveks anlæg genbruger varmen far dit hus, til at opvarme luft der blæses ind i huset. Normalt anbefaler man at lufte ud 3 gange om dagen. Når man lufter ud, udskiftes opvarmet indendørs luft, men udendørs kold luft. Genveksanlæget lufter huset ud for dig, og du skal derfor ikke selv lufte ud. Den luft der suges ud, bruges til at varme den indpustede luft op, således at du ikke skal bruge gas/olie/el eller andet på at varme den kolde luft op.

Et genveks anlæg kan også bruges til nedkøling af huset såfremt man ønsker dette i de varme sommermåneder. Dog skal man holde sig for øje at dette ikke er energibesparende.

Har du en brændeovn, kna man også indstille sit genveks anlæg til at sprede varmen. Dette gøres ved at lave en luftkanal over brændeovnen, hvor varmen føres gennem et rørsystem på loftet, ud til husets andre rum. På denne måde får man det optimale ud af sin brændeovn.

Med genveks anlæget skaber man et sundt indeklima i sit hus, og sparer på varmen. Jeg har selv et, og vil varmt anbefale det til andre.

1 kommentar:

  1. Jeg ønsker mig et genveksanlæg og min svoger har lovet at installere det for mig, men jeg skal jo selv finde ud af at købe et sådant, men det er ikke nemt at finde ud af hvilket jeg skal vælge at købe.

    SvarSlet